2 грудня 2021р.


Гарний настрій – дітям!

  Вже не один рік плідна співпраця об’єднує працівників Центральної міської бібліотеки для дітей ім. Ш. Кобера та В. Хоменка з Державною реабілітаційною установою "Мрія". До Служби соціальної реабілітації завітали діснеївські герої, де було безліч веселощів, танців, ігор та цікавих книжок. Адже нещодавно найвідоміше мишеня у світі Міккі Маус відсвяткував свій день народження. І з цього приводу зі своєю подружкою Мінні Маус продовжує приходити до дітлахів, отримувати привітання і дарувати гарний настрій.

  Щира подяка за подаровану нашим дітям радість працівникам бібліотеки Михайловій Оксані та Коваленко Анастасії, які яскраво втілили образи Мінні і Міккі.

  Разом з вами ніколи сумувати!

  



2 лютого 2021р.


Запрошуємо в осінь!

  Осінь – золота красуня,

  Останні дні крокує по землі.

  Вона барви розсипає –

  Всі яскраві, чарівні.


  І хоч дощик накрапає,

  Нас гуляти не пускає,

  Ми співаємо пісні.


  Грай, музико, швидше грай –

  Будем танцювати!


        



23 вересня 2021р.


Повышение квалификации наших педагогов

  Педагоги нашего учреждения вот уже второй год кряду имеют возможность проходить курсы повышения квалификации без отрыва от производства.

  Новый учебный 2021-2022 год для 69 педагогических работников Центра реабилитации начался с углубления знаний и педагогических умений в ходе интересных и профессионально полезных лекций, обмена опытом с коллегами, ответов на интересующие вопросы. Насыщенная программа обучения включала медицинские аспекты в области неврологии и психиатрии, аспекты психологической диагностики детей с нарушениями развития и последующего оказания им коррекционной помощи, аспекты профессионального ресурса самого педагога и средств предупреждения выгорания.

  Курсы повышения квалификации педагогам нашего Центра были предоставлены специалистами Учебно-методической службы Николаевского государственного реабилитационного учреждения «Центр комплексной реабилитации для детей с инвалидностью «Мрия» в рамках сотрудничества, благодаря многолетним добрым партнерским взаимоотношениям. Практика показывает, что такое обучение, обусловленное современными законодательными нормами, является хорошей возможностью повышения уровня компетентности педагогического состава нашего Центра.

  Хочется особо отметить, что фундаментом успеха реабилитации, абилитации детей с нарушениями психофизического развития, да и просто оказания им квалифицированной помощи является слаженная работа и плодотворное сотрудничество различных организаций. Одни специалисты обучают, другие совершенствуют умения посредством обучения и реализуют на практике специальные знания, третьи помогают реализовать важные проекты.

  Благодарим всех тех, с кем делаем одно большое общее дело на благо наших особенных деток, в том числе руководство и специалистов Николаевского государственного реабилитационного учреждения «Центр комплексной реабилитации для детей с инвалидностью «Мрия».

  Посилання на оригінал ➠

  



2 вересня 2021р.


З Першим вересня!

  Кожного року в день першого вересня діти поспішають до «Країни знань». Радо їх зустрічають школи, дитсадки, гімназії, інші навчальні заклади. Початок навчання важливий момент у долі кожної дитини. Починається нове життя: з цієї миті все підпорядковується навчанню, школі, шкільним справам і турботам.

  У цей радісний осінній день пролунав «дзвінок» і для вихованців Центру комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Мрія». Наш дружний колектив разом із батьками зустрічали дітей музичними привітаннями, брали участь у веселих розвагах. На казковому літаку відбулася вражаюча мандрівка до «Країни мрій», яка надихає на творчість, позитивні емоції.

  Вітаємо всіх зі святом Першого вересня. Бажаємо вміння і старання, здоров’я і терпіння, незабутніх вражень та радісних подій. Творчої наснаги всім, втілення мрій!



13 серпня 2021р.


ЩИРА ПОДЯКА

  Діти – наш найдорожчий скарб. Розвивати та підтримувати їх – святий обов’язок. А, як відомо, середовище, в якому перебуває дитина, значною мірою впливає і на ефективність реабілітаційного процесу, і на емоційний стан, а також вселяє надію в серця дітей.

  Висловлюємо щиру подяку Миколаївському обласному благодійному фонду соціального захисту людей з інвалідністю «Центр» (голова фонду Лебедєв О.І.) за придбання в групу №4 Служби соціальної реабілітації (абілітації) столу для проведення реабілітаційних занять.

  Дякуємо за чуйне ставлення до дітей-інвалідів. Лише щирість душі й благородство помислів можуть спонукати до прекрасної справи – допомоги дітям!



18 червня 2021р.


Цікаві зустрічі – задоволення дітям

  Вже доброю давньою традицією є співпраця Державної установи з бібліотеками міста ЦМБ для дітей ім. Ш.Кобера В.Хоменка, Центральної бібліотеки ім. М.Л. Кропивницького та Палацу творчості учнів.

  Колективи бібліотек із розумінням ставляться до проблем дітей з інвалідністю. Разом зі спеціалістами - реабілітологами нашої установи розробляють план роботи, згідно з яким працюють. У рамках роботи Інформаційно-інклюзивного майданчика «Право на посмішку» проводить спільні заходи ЦМБ для дітей ім. Ш. Кобера та В. Хоменка, Центральна бібліотека
ім. М.Л. Кропивницького працює за тематичним планом.

  Різноманітні цікаві форми роботи, запропоновані бібліотекарями, реалізують в своїй роботі з дитиною спеціалісти – реабілітологи нашого Центру. Заняття «Пізнаємо навколишній світ за допомогою комп’ютера» вчить дітей комп’ютерній грамоті. Багато творчості бібліотекарі проявляють при організації театралізованих вистав, сімейних свят. Дуже подобається дітям проводити час на релакс-уроках, де на них чекають книжкові аудіо- та відеокейси з творами відомих дитячих письменників, а також читання книг миколаївських авторів.

  Інформаційні листи, буклети, розуміння, доброзичливість і гостинність працівників зробили бібліотеку для дітей бажаним місцем зустрічі з новою книгою, друзями, цікавими людьми.

  Щоб урізноманітнити дитяче дозвілля, працівники ЦМБ для дітей ім. Ш. Кобера і В. Хоменка Белібова Таісія та Михайлова Ксенія провели заняття, на якому познайомили дітей із мешканцями підводного царства. Про пригоди підводного світу вони дізналися з яскравих сучасних книжок. Подумки перенеслись на дно океану. Після такої «подорожі» хотілося зробити саморобку «веселого краба» на згадку про морську пригоду.

  Тему «Хто живе у морі» продовжили культорганізатори Палацу творчості учнів Чебан Валерія, Сухенко Юлія та Ацеховська Світлана. Вони разом з дітьми із захопленням робили аплікації з конструюванням із паперу морських жителів. У цікавій ігровій формі до дітей зверталися казкові персонажі – Океанарія і Креветка, ролі яких виконали спеціалісти Палацу творчості.

  Літо – чудова пора року, пора радісних подій, яскравих емоцій, незабутніх вражень. Тому з таким нетерпінням його очікують діти, щоб насолодитися відпочинком та поласувати смачним морозивом. Майстер-клас з паперопластики за темою «Морозиво» провели бібліотекарі бібліотеки ім.М.Л.Кропивницького Федорова Людмила й Орлова Галина.

  Сподіваємося, що і надалі такі незабутні цікаві зустрічі приноситимуть задоволення дітям нашого Центру.



11 червня 2021р.


Нові зустрічі – нові пізнання

  Вже стало традицією запрошувати до Державної реабілітаційної установи спеціалістів Центральної бібліотеки ім. М.Л. Кропивницького, бібліотеки Ш. Кобера та В. Хоменка з метою налагодження надійного й оперативного інформування фахівців-реабілітологів про нові дослідження в області навчання та виховання дітей з інвалідністю.

  ЦМБ ім. М. Кропивницького отримала ряд видань серії «Інклюзивне навчання», які випустило видавництво «Літера ЛТД».

  Серед них посібники, розроблені Інститутом спеціальної педагогіки і психології ім. М. Ярмаченка. Автори адресують їх, в першу чергу, для батьків, що дає змогу розпізнати будь-які порушення у дитини та вчасно прийти їй на допомогу.

  Інститут спеціальної педагогіки і психології ім. М. Ярмаченка – провідна наукова установа у складі Національної академії педагогічних наук України, що визначає стратегічні напрямки розвитку спеціальної педагогіки та психології, здійснює фундаментальні і прикладні дослідження з проблем освіти дітей з особливими потребами.

  Науковці  інституту  Е. Данілавічютє, О. Чеботарьова, Ю. Рібцун, І. Гладченко, А. Колупаєва,
А. Душка (автори) дають відповіді на найактуальніші запитання батьків, розповідають про допомогу дитині, рекомендують різні методики корекції та навчання дітей із церебральним паралічем. Визначальною умовою з лікування, навчання і виховання дітей із ДЦП залишається комплексна взаємодія психолога, вчителя та батьків учня для досягнення бажаного ефекту. Вони також надають корисні поради щодо забезпечення належних видів адаптації для дитини з особливими освітніми проблемами в навчальному закладі, бо від того, наскільки вчасною буде корекційна допомога, залежить подальша доля дитини.

  Також бібліотекарі ЦМБ ім. М. Кропивницького Л.В. Федорова та Г.М. Орлова презентували авторів Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського. Кандидат пед. наук Кисличенко Вікторія присвятила свою книгу темі інклюзивної освіти; її дослідження є важливою складовою корекційно-виховної діяльності логопеда в роботі з родиною.

  Цікавим і корисним було знайомство з науково-популярними дитячими книгами, автором яких є соціальний працівник зі Сполучених Штатів Дженіфер Мур-Маллінос. Ці видання можуть читати як самі діти, так і батьки. Книжки навчають не боятися труднощів і викликів долі. Серія «Життєві уроки» («Навколо не лише будинки», «Гроші не ростуть на дереві») заохочує до праці і навчання, надихає і вселяє надію.

  Бібліотекарі ЦМБ ім. М. Кропивницького підготували список видань, які можна використовувати в реабілітаційній практиці. Ними також була організована пересувна бібліотека, якою можна скористатись.

  Кожному з нас варто прочитати і книжку «Теrrа інклюзія 2018», до якої увійшли вісім оповідань переможців та фіналістів Міжнародного літературного конкурсу «Коронація слова». Оповідання цієї збірки популяризують принципи рівності, поваги до прав людини, формують позитивне ставлення до інвалідності. Однією з авторок збірки є наша землячка - володарка Спецвідзнаки Міжнародного літературного конкурсу «Коронація слова» Ганна Коназюк. Після прочитання цих оповідань захочеться жити! Довго, щасливо, повноцінним життям, з повагою до кожної людини, без стереотипів та обмежень. Тера-інклюзія - це простір любові.

  Важливість та змістовне наповнювання таких зустрічей підкреслила у своєму виступі завідувач навчальної частини Служби соціальної реабілітації (абілітації) Тамара Роменська. Дуже важливо слідкувати за виходом спеціальної методичної літератури, знайомитись із перспективними планами педагогічних видавництв і своєчасно замовляти необхідну літературу для роботи, - зазначила фахівець. Вона надала інформацію про низку видань і статей науковців Інституту спеціальної педагогіки і психології ім. М. Ярмаченка, які використовують в реабілітаційній практиці фахівці-реабілітологи. Зокрема, Інформаційний банк нових корекційних програм. Відзначила фахівців установи, які продовжують дослідницькі традиції відомих українських дефектологів. У нашій реабілітаційній установі вирішуються питання вивчення і відповідної обробки періодичних видань, у тому числі і власних авторських. Таким новим виданням став методичний посібник «Розвивальні ігри на піску» практичного психолога Катерини Петренко. В ньому розглянуті можливості корекції негативних емоційних проявів за допомогою ігор у піску. Посібник орієнтований на фахівців-реабілітологів, батьків дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Він стане незамінним порадником при підготовці дитини до школи.

  Сподіваємось, що така співпраця з бібліотеками є вкрай важливою в корекційній допомозі дітям із психофізичними вадами.



4 червня 2021р.


Радісно спілкуємось з природою

  

4 червня 2021р.


1 червня – Міжнародний день захисту дітей

  Як літо сповнене теплом і світлом сонця, так і діти наповнюють нас своїм теплом, несуть радість, надію. Це наше майбутнє.

  1 червня в День захисту дітей у Державній реабілітаційній установі відбулося яскраве свято, що об’єднало дітей і дорослих. Творчо підійшла до проведення соціокультурного заходу музичний керівник Єфімако Л.В. Вона автор сценарію святкування.

  За сценарієм діти відгадували загадки про літо:

    Як пора ця зветься, коли все сміється, відпочиває?
    Коли ж це буває?

  На запрошення дівчини-Літа діти співають пісню-привітання: «Літо – весела, чудова пора, яку полюбляє вся дітвора» і під супровід музичного керівника Єфімако Людмили Василівни стають у танок, весело співають і танцюють. Свято продовжує гурт «Сопілкарі» з піснею «Сонечко-сонечко»:

    Коли світить Сонечко, так добре бігати,
    Стрибати та веселитися.

  Пісня закликає дітей дружити зі спортом, бути здоровими і бадьорими, а ще щиро любити свою Україну, щедрий родючий край.

  Восьмеро дітей нашої установи підуть 1 вересня до першого класу. Перехід дитини з дошкільного навчального закладу до школи є важливим етапом її життя. З такою радісною подією привітала дітей керівник Служби соціальної реабілітації Ребенчук Оксана Вікторівна. Теплі слова привітання від імені батьків сказала Олена Миколаївна, мама вихованки-випускниці Софії Грінберг.

  До сценарію свята було включено вихід дітей у медичних масках різного кольору. Така демонстрація – це нагадування дітям про дотримання санітарно-гігієнічних вимог під час пандемії.

  Свято відбулося. Насамкінець всі хором, діти і дорослі, з Літом співають:

    В день Дитинства, Миру на Землі
    Літо ніжиться в теплі.
    В день Дитинства – в селах і містах,
    Розливається пісня на устах.

  Хай завжди світить сонце, хай наші діти будуть здоровими, а родини щасливими!



2 червня 2021р.


Теплі зустрічі

  Останній травневий тиждень у Державній реабілітаційній установі "Мрія" був багатий на соціально - культурні заходи. До нас завітали довгоочікувані гості з Центральної бібліотеки ім. М. Л. Кропивницького Федорова Людмила Валентинівна та Орлова Галина Миколаївна. Зустріч пройшла в дружній атмосфері – тепло й емоційно, адже дітям у цей складний період карантинних обмежень так бракувало живих емоцій і спілкування. Разом з дітьми «бібліотечні феї» зібрали повні кошики весняних квітів, які вихованці Центу подарували своїм матусям.

  Емоційний відгук у дітей викликало свято, проведене 27 травня культорганізаторами Палацу творчості учнів Чебан Валерією Олександрівною, Сухенко Юлією Володимирівною та Ацеховською Світланою Петрівною. Енергія і креатив організаторів створювали гарний настрій. Діти отримали незабутні враження і задоволення від веселих ігор із персонажами улюблених мультфільмів. Це було казково! Потім відбувся пізнавальний майстер-клас з паперопластики "Кульбабка".

  Такі події незамінні в житті наших дітей. До нових зустрічей!

  

21 травня 2021р.


Вчаться батьки

  Важливе місце в роботі Державної реабілітаційної установи посідає робота з батьками, які виховують дітей з інвалідністю. Адже їх безпосередня, свідома й активна участь у реабілітаційному процесі є неодмінною умовою для його успіху. Крім того, батьки органічно і послідовно продовжують процес реабілітації, у той час коли діти перебувають за межами реабілітаційної установи.

  У Службі соціальної реабілітації (абілітації) створена Батьківська школа, де відповідно плану роботи Реабілітаційного центру проводяться лекторії, тематичні бесіди, консультації, майстер-класи, тренінги, семінари-практикуми, надаються інформаційні послуги. Разом з батьками діти відвідують зоопарк, музеї, бібліотеки, кінно-спортивний клуб, ляльковий театр.

  У зв’язку з умовами карантину батьки не можуть відвідати лекції в Центрі. Практичні психологи пристосовуються до нових умов праці. Так, на платформі ZOOM минулого тижня для батьків було проведено лекторій «Навчання як результат сенсорної інтеграції, розвитку пізнавальних здібностей і перцептивно-моторного розвитку». У ході лекторію практичний психолог Мельникова А.І. розглядала різні аспекти навчання дитини як цілеспрямовану діяльність. Навчання повинно бути успішним та продуктивним. Воно складається як із внутрішніх, так і зовнішніх процесів, можливе при наявності сенсорних стимулів. Сенсорна діяльність буде успішною, якщо у дитини добре розвинене сприйняття. Існує так званий «айсберг навчання», що будується на кількох рівнях усіх процесів, за яким працюють спеціалісти. У його основі лежить сенсорна інтеграція. Відбувається вроджена реакція організму на сигнали від зовнішнього світу. Ми їх отримуємо через усі органи відчуттів (дотик, слух, зір, вестибулярний апарат, смак і т.д.). Якщо у дитини проблеми з реєстрацією сигналів через органи відчуттів – починаються проблеми з мовленням, слухом, рухом і т.д., утруднюється сприйняття світу і рівень адаптації. Сенсорній інтеграції треба приділяти велику увагу, адже проблеми з нею можуть привести до порушень при ЗПР, СДУГ, до неврологічних порушень, затримки мовлення, у цілому, – утруднити навчання.

  Для досягнення успішних результатів реабілітації дітьми з інвалідністю така співпраця фахівців і батьків дуже важлива для реабілітаційного процесу.



13 травня 2021р.


Подолання вад дітей через метод Tomatis

  Tomatis-терапія – це особлива методика слухових тренувань, яка ефективно використовується в 75 країнах світу. Суть методу полягає в тому, що завдяки особливим тренуванням слуху мозок людини знову вчиться сприймати та обробляти звукові сигнали, а отримана інформація засвоюється краще.

  Незважаючи на те, що сеанс нейросенсорної слухової стимуляції триває дві години, у більшості випадків діти легко витримують це навантаження завдяки бездротовим навушникам. Під час терапії можна грати, малювати, спати і т. д. та одночасно слухати мелодії з різною частотою звуків.

  Через використання методики Tomatis досягаються позитивні зміни в дітей із розладами спектру аутизму, з ДЦП, синдромом Дауна, із затримкою мовного розвитку, гіперактивністю, порушенням координації руху та інше. Така методика зарекомендувала себе як ефективний та безпечний спосіб роботи з емоційними та комунікативними розладами дітей і підлітків. Вона є дуже широкопрофільною, головне – вміти її правильно застосовувати. Розроблений французьким лікарем і вченим Альфредом Томатісом, метод Tomatis® спирається на останні технологічні розробки і відмінну кваліфікацію експертів, які пройшли курси підготовки до його застосування.

  З 2018 року діти нашого Центру мають можливість відвідувати заняття за методом Tomatis, які проводить лікар-фізіотерапевт Ляховецька Ірина. Фахівець пройшла відповідну підготовку: отримала міжнародний сертифікат «TOMATIS» Практикант І рівня у Львові; у квітні 2021 року оволоділа ІІ рівнем підготовки з Tomatis-терапії. Методика ІІ рівня передбачає застосування цифрового аудіотесту «Tomatis», що дає змогу лікарю підбирати програму індивідуальних занять з урахуванням фізичних можливостей та когнітивних здібностей кожної дитини.

  Разом з тим фахівець відповідально відноситься до попередньої підготовки дітей до занять на апараті «Tomatis». У цьому їй допомагає пристрій «Forbrain», завдяки якому діти починають сприймати свій власний голос та голос оточуючих у відкоригованому вигляді.

  Позитивні оцінки результатів роботи за цією методикою як фахівців центру, так і батьків дають надію на підвищення ефективності комплексної реабілітації дітей з мовленнєвими розладами, порушенням уваги, емоційною нестабільністю, психомоторними порушеннями тощо.



28 квітня 2021р.


Через атестацію до підвищення
професійної майстерності

  Одним із важливих напрямків зміцнення кадрового складу установи є атестація педагогічних працівників. Позаду залишився складний, але продуктивний та професійно-цікавий шлях атестації педагогів ДРУЦКРДІ «Мрія» у 2020-2021рр. Учитель-логопед Романова І.О., практичний психолог Петренко К.П., вихователі по роботі з дітьми-інвалідами Волчек С.М., Бондаренко І.П. та асистент вихователя по роботі з дітьми-інвалідами Діденко В.В. пройшли всі необхідні кроки активної фази атестаційного циклу відповідно до Типового положення про порядок проведення атестації педагогічних працівників.

  Атестація була спрямована на всебічне комплексне оцінювання педагогічної діяльності, за якою визначаються відповідність займаній посаді педагогічного працівника, рівень його кваліфікації, присвоюється кваліфікаційна категорія, педагогічне звання. Важливим аспектом є оцінка професійної діяльності, загальної культури, моральних якостей педагога.

  І ось відбулося заключне засідання атестаційної комісії. Комісія формується з досвідчених педагогічних працівників, представників профспілкової організації, працівників методичних служб. Члени комісії заслуховують працівників, які атестуються. Всебічно розглядають і оцінюють результативність їх роботи. Визначають рівень фахової підготовки, професійної компетентності, рейтингу серед педагогічних працівників Державної реабілітаційної установи «Мрія» з урахуванням думки батьків.

  Важливо відмітити, що атестаційна комісія департаменту освіти і науки облдержадміністрації підтримала клопотання нашої установи про присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» вчителю-логопеду Романовій І.О. й вихователю по роботі з дітьми-інвалідами Волчек С.М. Фахівці беруть активну участь в інноваційній діяльності, використовують сучасні педагогічні технології в реабілітаційному процесі, створюють авторські програми.

  Головне, що організація атестації педагогічних працівників позитивно позначиться на якості реабілітаційної роботи.



21 квітня 2021р.


Дидактичні засоби в подарунок

  Дитина з інвалідністю потребує особливо створеного реабілітаційно- розвивального середовища, важливою складовою якого є спеціальні дидактичні матеріали і посібники. Вони добираються так, щоб відповідати інтересам дітей на кожному етапі розвитку. Ці посібники допомагають накопичувати досвід для поступового переходу від конкретного до абстрактного, розв’язувати освітні, виховні, розвивальні завдання. Чим складніші вади, тим більше індивідуалізованим повинно бути таке середовище. Його розбудовою наші педагоги займаються щодня. В цьому їм допомагають спонсори. Придбані ними дидактичні посібники збагачують і вдосконалюють предметно-розвивальний простір кабінету психологічної корекції, кабінету практичного психолога, реабілітаційних груп.

  Спеціалісти Служби соціальної реабілітації (абілітації) висловлюють щиру подяку Андрію Гдовському, шеф- повару, автору проекту @super_yogurt_mk щодо придбання спеціального обладнання та дидактичних посібників для реабілітації дітей з інвалідністю.

  Дидактичні засоби розвитку є знаряддям професійної роботи педагога та інструментом навчально-пізнавальної діяльності дитини:

  - обтяжний сенсорний жилет стимулює пропріоцептивну та тактильну системи, заспокоює, знімає високий рівень тривожності та допомагає дитині, особливо з діагнозом «аутизм», сконцентрувати увагу;

  - палички Кюізенера. Набір сприяє розвитку дитячої творчості, пізнавальної активності, дрібної моторики, наочно-дійового мислення, уваги, просторового орієнтування, сприйняття, комбінаторних і конструкторських здібностей;

  - різнокольоровий сенсорний Пуш ап (антистрес) спрямований на розвиток дрібної моторики, вивчення кольорів, зняття високого рівня тривожності та стресу.

  Фахівці нашої установи і батьки вдячні за надану допомогу у зміцненні здоров’я дітей, за підтримку, соціальну позицію. Спільними зусиллями небайдужих людей діти мають можливість отримувати якісні реабілітаційні послуги.



15 квітня 2021р.


Ділимося досвідом

  Нелегко організувати дистанційне навчання в умовах карантину. Але наші практичні психологи навчилися справлятися із зовнішніми негативними обставинами, пристосовуючись до нових умов праці. Психолого-педагогічна робота фахівців спрямована на досягнення головної мети – підготувати дитину до самостійного життя.

  Психологічний супровід має задовольняти актуальні потреби дитини з інвалідністю, допомагати у вирішенні її індивідуальних проблем, формувати правила поведінки, міжособистісну комунікацію з дорослим й однолітками.

  Саме тому, за вимогою часу, в роботі практичних психологів Катерини Петренко, Наталії Остапенко, Анастасії Мельникової впроваджуються нові методи психологічного супроводу.

  Психологи консультують батьків, відповідають на актуальні питання у вайбер-групах, телефонному режимі; розміщують завдання, дидактичні ігри та вправи у форматі відео з Ютубу, Фейсбуку, авторських відео відповідно тематиці тижня.

  Діти отримують ретельно підібрані завдання із врахуванням індивідуальних можливостей кожного. Батьки у вигляді фото, відео різних видів дитячої діяльності здійснюють зворотний зв’язок із фахівцем. Переважна більшість батьків отримують психологічні знання, відповіді на питання, що їх цікавлять: як навчити дитину спілкуватися з однолітками, формувати її пізнавальну сферу, емоції, волю.

  Релаксаційна музика на заняттях активізує емоційний стан дитини. Вправи для впливу на пропріоцептивну систему, тактильну, вестибулярну, на координацію рухів дають можливість практичним психологам отримувати хороший результат.

  Авторські відео, створені Петренко К., Остапенко Н., допомагають батькам у домашніх заняттях.

  Психологи Державної реабілітаційної установи Центру комплексної реабілітації дітей з інвалідністю «Мрія» здатні ефективно діяти в нових умовах та знаходити способи вирішення життєвих і професійних задач.



8 квітня 2021р.


Візитна картка дистанційної роботи
фахівців-реабілітологів

  В Україні знову весняний локдаун, суворіший ніж минулого року. Сьогоднішній день спонукає нас навчатися та пристосовуватися в тих умовах, які диктує нам життя. Нелегко організувати дистанційне навчання в умовах карантину, а з малюками, яким необхідна найбільша увага, ще складніше.

  Якщо дистанційне навчання сприймали як «гостя», то зараз до нього всі звикли. Протягом року фахівці-реабілітологи нашої установи змінювали підходи, залучали нові форми роботи. Насамперед, це відеоматеріали, які ретельно обираються, обробляються та подаються для спільної роботи батьків і дітей. У ході своїх занять спеціалісти використовують інтерактивні платформи для спілкування з дітьми та батьками, консультації-практикуми тощо. Дистанційний супровід реабілітаційного процесу проходить в режимі он-лайн з використанням платформи Google Classroom, Zoom. Фахівці-реабілітологи використовують у роботі авторські відео: лекції, відповіді на актуальні питання батьків, власні авторські відеоролики корекційно-розвивальних занять.

  У цей карантинний період неабиякого значення набувають заняття з логопедичної корекції, що проводять логопеди Романова І.О. і Липенець І.Г. Логопеди диференціюють матеріал відповідно до мовленнєвих порушень. Відеоуроки містять вправи для розвитку артикуляційної моторики за участі «мультяшних» героїв, яких діти люблять і знають.

  Існує зворотний зв’язок всієї мультидисциплінарної команди. Батьки, працюючи вдома, відправляють логопедам відео проведених занять із дитиною. Такі відеоуроки містять детальні інструкції щодо виготовлення і використання посібників для дихальної гімнастики в домашніх умовах разом з батьками. Це і цікаві ігри для активізації мовлення.

  Сподіваємось, що завдяки різноманітним формам дистанційної роботи будуть досягнуті певні позитивні результати в реабілітації дітей.



31 березня 2021р.


З турботою про дітей

  Колектив Служби соціальної реабілітації (абілітації) та батьки дітей з інвалідністю отримали в подарунок від Миколаївського обласного Благодійного фонду соціального захисту людей з інвалідністю "ЦЕНТР" парафінонагрівач "КАСКАД-7".

  Особливо такому подарунку зраділи медпрацівники. Адже завдяки парафінонагрівачу діти з руховими порушеннями зможуть отримувати ефективні теплові процедури. Це є одна із складових комплексної медичної реабілітації, що позитивно впливає на рухові можливості дитини: покращується кровообіг, підвищується обмін речовин у зігрітих тканинах, розслаблюються м'язи.

  Усі ми прагнемо, щоб наші діти були здоровими. І лише спільними зусиллями ми зможемо наблизитися до цієї мети. Щиро вдячні Благодійному фонду «Центр» в особі Голови фонду Лебедєву Олександру Івановичу за чуйність і небайдужість, завдяки чому поліпшується здоров’я дітей з особливими потребами.




Добро за покликом душі

  10 лютого до Державної реабілітаційної установи «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Мрія» завітали фахівці Головного управління державної податкової служби у Миколаївській області з подарунком – медичним обладнанням, що так необхідне для реабілітації дітей. Податківці Миколаївщини передали Службі стільці, сольові лампи.

  Проведена зустріч – не єдиний крок на шляху підтримки реабілітаційної установи з боку податківців. У рамках цієї допомоги реабілітаційний центр отримав меблі, іграшки та інший інвентар, що вже використовується в щоденній реабілітації.

  За словами в. о. начальника ГУ ДПС у Миколаївській області Дмитра Прокоф’єва, діти завжди мають потребу в особливій турботі, догляді, прагнуть поваги, піклування та любові.

  За допомогу у проведенні спільних заходів, направлених на поліпшення здоров’я дітей з особливими потребами, забезпечення їх інтелектуального та особистісного розвитку, створення сприятливих умов для швидшої соціальної адаптації, а також за чуйність і небайдужість в.о. начальника ГУ ДПС у Миколаївській області Дмитра Прокоф’єва та очолюваний їм колектив керівництво Державної реабілітаційної установи «Мрія» вручило подячний лист.




[1] 23